رشته دانشگاهی ریاضی - تیم تخصصی ریاضی امید
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امروز: پنج شنبه 103 فروردین 9

هدف :

«ریاضیات علم نظم است و موضوع آن یافتن، توصیف و درک نظمی است که در وضعیت‌های ظاهرا پیچیده‌ نهفته است و ابزارهای اصولی این علم ، مفاهیمی هستند که ما را قادر می‌سازند تا این نظم را توصیف کنیم» .
اهداف گرایش‌های مختلف این رشته عبارتنداز:

۱- ریاضی کاربردی: هدف از این شاخه تربیت کارشناسی است که با اندوخته کافی از دانش ریاضی، توانایی تحلیل کمی از مسایل صنعتی، اقتصادی و برنامه‌ریزی را کسب نموده، توان ادامه تحصیل در سطوح بالاتر را داشته باشد.

۲- ریاضی محض: هدف از این شاخه ریاضی، تربیت متخصصان جامع در علوم ریاضی است که آمادگی لازم برای ادامه تحصیل در جهت اشتغال به پژوهش و نیز انتقال علم ریاضی در سطوح دانشگاهی را داشته باشند. آشنایی با تجزیه و تحلیل مسایل در قالب ریاضی و مدل‌سازی ریاضی نیز از اهداف دیگر شاخه ریاضی محض است.

۳- ریاضی دبیری: هدف از شاخه دبیری تربیت دبیران و کارشناسان متخصص آموزش ریاضی است که پاسخگوی نیازهای آموزش و پرورش کشور در سطوح پیش‌دانشگاهی باشند.

ماهیت :
« ریاضیات بر خلاف تصور بعضی از افراد یکسری فرمول و قواعد نیست که همیشه و در همه‌جا بتوان از آن استفاده کرد بلکه ریاضیات درست فهمیدن صورت مساله و درست فکر کردن برای رسیدن به جواب است و برای به دست آوردن این توانایی ، دانشجو باید صبر و پشتکار لازم را داشته باشد تا بتواند حتی به مدت چندین ساعت در مورد یک مساله ریاضی فکر کرده و در نهایت با ابتکار و خلاقیت آن را حل کند»

ریاضیات محض و کاربردی:
«ریاضیات محض بیشتر به قضایا و استدلالها ، منطق موجود در آنها و چگونگی اثباتشان می‌پردازد اما در ریاضیات کاربردی چگونه استفاده کردن و به کارگرفتن قضایا، آموزش داده می‌شود، به عبارت دیگر در این شاخه، کاربرد ریاضیات در مسایل موجود در جامعه بیان می‌گردد»
«عموما ریاضیات کاربردی به شاخه‌ای از ریاضی گفته می‌شود که کاربرد علمی مشخصی داشته باشد برای مثال در اقتصاد، کامپیوتر،‌فیزیک و یا آمار و احتمال کاربرد داشته باشد و ریاضی محض نیز به شاخه‌ای گفته می‌شود که به نظریه‌پردازی ریاضی می‌پردازد اما باید توجه داشت که امروزه این دو گرایش آن‌چنان در هم ادغام شده‌اندکه مرزی را نمی‌توان بین آنها مشخص کرد»

برای کسب اطلاعاتی در مورد دروس ریاضی کاربردی می توانید در اینجا  کلیک کنید.


 



  • کلمات کلیدی : خدمات
  • نوشته شده توسط انجمن علمی ریاضیات کاربردی در یکشنبه 85/12/20 و ساعت 6:26 عصر | نظرات دیگران()
    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    روشهای انتگرالگیری
    تیم تخصصی ریاضی امید
    ریاضیات و عملیات نظامی
    طنز توابع
    تست ریاضی روانشناسانه
    گرایشهای ریاضیات کاربردی و محض
    وضعیت شما در کلاس چطوره؟
    مشاهیر ریاضی
    هرگز نمی توان همه چیز را ثابت کرد
    چرا باید ریاضی بخوانیم؟
    نوار موبیوس
    قوانین مورفی:
    اعجاز قرآن و شگفتی عدد 19
    مطالب مفید وبلاگ اینجاست
    رشته دانشگاهی ریاضی
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    بالا